social media

Strategia w mediach społecznościowych jest podsumowaniem wszystkiego, co planujemy zrobić i mamy nadzieję osiągnąć w Social mediach. Powinna być ona kierowana w taki sposób, że informuje nas o działaniach i momentach odnoszenia sukcesu lub porażki. W jaki sposób stworzyć dobrą strategię mediów społecznościowych? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: http://ventureday.pl/strategia-mediow-spolecznosciowych-w-7-krokach/ 

Wybierz cel marketingowy 

Dobrze już na samym początku opracować cel marketingowy w mediach społecznościowych. Musi być on zgodny z celami biznesowymi. Dla przykładu możemy używać Twittera do obsługi klienta oraz obniżać średni wskaźnik odpowiedzialności do poniżej 2 godzin do końca kwartału. Żeby to osiągnąć musimy śledzić wskaźniki dostępne w różnych mediach. Wskaźniki takie jak liczba obserwujących czy liczba polubień, są proste do śledzenia, jednak trudno udowodnić jaka jest ich prawdziwa wartość. Zamiast tego lepiej skoncentrować się na kwestiach takich jak zaangażowanie, klikalność oraz współczynnik konwersji.

Poznaj swoich odbiorców 

Wiedzę o tym, kim są twoi odbiorcy oraz chęć zobaczenia ich w mediach społecznościowych jest bardzo ważna w prowadzeniu odpowiedniej strategii. W taki sposób możemy tworzyć treści, które będą dla nich atrakcyjne. Ma to też kluczowe znaczenie, jeżeli chodzi o analitykę. Ona również może dostarczyć mnóstwo cennych informacji o tym, kim są nasi obserwatorzy, Gdzie mieszkają i jak wchodzą w interakcje z naszą marką w social mediach. 

Znajomość konkurencji to kluczowa sprawa 

Istnieje bardzo duże podobieństwo że nasza konkurencja również korzysta z mediów społecznościowych. Oznacza to, że możemy uczyć się na podstawie tego, co robią oni. Prowadzenie analizy konkurencji jest niezwykle ważna i pozwala na zrozumienie, kim jest oraz co robi dobrze firma, z którą konkurujemy o klienta. 

Szukaj inspiracji 

Dzisiejszych czasach ważne jest to, aby marka była wyjątkowa. Możesz nadal czerpać inspiracje z innych firm, które sprawdzają się w social mediach. Przypadki innych mogą dostarczyć celnych spostrzeżeń, które mogą być spersonalizowane oraz zastosowane do planu mediów społecznościowych Twojej firmy. 

Zobacz też: http://www.rzeczyrozne.pl/linkedin-dla-biznesu-podstawowe-informacje/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here